Назад Завершився навчальний семінар-тренінг для кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни, піклувальники Чернігівський обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді здійснює системну роботу щодо впровадження сімейних форм влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
З цією метою 12-14, 19-20 вересня поточного року на базі Чернігівського обласного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді проводився навчальний семінар-тренінг для кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни, піклувальники за програмою ПРАЙД (українська версія). До проведення навчання були залучені представники обласної служби у справах дітей, департаменту сім’ї, молоді та сорту, а також практикуючі психотерапевти, психологи, педагоги та прийомні батьки, які мають досвід виховання дітей зазначеної категорії. За допомогою лекцій, тренінгів, рольових ігор, дискусій, аналізу ситуацій кандидати у прийомні батьки, опікуни/піклувальники вдосконалюють вміння формувати та підтримувати гармонійні доброзичливі стосунки в сім'ї на засадах партнерства, взаєморозуміння, поваги і любові, використовувати різноманітні форми, методи виховання дітей, а також знання з психологічних особливостей поведінкових реакцій дітей згідно вікової періодизації.
Основною метою навчання є формування усвідомленого рішення батьків щодо створення прийомної сім'ї, дитячого будинку сімейного типу, підготовка до здійснення функцій прийомних батьків, батьків-вихователів шляхом формування необхідних сфер компетентності.
Учасники тренінгу - сім'ї та окремі особи з Бобровицького, Борзнянського, Корюківського, Менського, Прилуцького, районів та м. Ніжина та Чернігова.
Під час навчання кандидати у прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни, піклувальники опрацювали такі питання:
- історія та сучасний стан розвитку сімейних форм виховання в Україні. Сфери компетентності прийомних батьків, батьків-вихователів, опікунів, піклувальників;
- важливість батьків та сім'ї для розвитку дитини. Причини переміщення дитини з сім'ї;
- подолання у дитини почуття втрати;
- повноцінний розвиток дитини та причини його затримки;
- задоволення потреб дитини й формування її прив'язаностей;
- зміст і методи сімейного виховання;
- роль сім'ї у розвитку індивідуальності, підтримці самооцінки й культурної ідентичності дитини;
- планування стабільності життя дитини та сім'ї;
- соціальне супроводження прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу;
- оцінювання потенціалу батьків та потреб дитини. Юридичні аспекти функціонування прийомної сім'ї, дитячого будинку сімейного типу.
За результатами навчання три сім’ї і одна особа, як кандидати в прийомні батьки, а також четверо потенційних кандидатів в опікуни/піклувальники отримали довідки про проходження навчання (курсу підготовки) кандидатів в опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки – вихователі та рекомендації про включення до Єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів
Тож надіємось, що саме сім'ї, котрі пройшли дане навчання, стануть для прийомних дітей, що прийдуть до них, осередком любові й тепла, якого вони не зазнали від рідних батьків. І саме прийомні батьки навчать цих дітей більше усміхатися і любити людей.
Назад |